søndag 14. mars 2010

I dag

Jeg har tatt turen til Ringerike.
Jeg har lagt merke til at jeg alltid sier jeg skal til "Hønefoss" noe som egentlig er helt galt siden jeg ikke kommer fra Hønefoss, men fra Åsbygda, Ringerike (5min. fra Gjermundbofunnet, om du lurte(vi har også en bygdeborg i skogen. og min bror leier beiteland hvor det visstnok er en gammel tingplass. jes...).). Når jeg tar bussen går jeg tilogmed av før den når byen. Jeg går av på Hønen handel.

Sigurd, Gudbrand, PK, Marianne og jeg fikk med oss en av de alt for tidlige lammingene i dag. Gudbrand var tøff gutt og var ganske alvorlig og observang. Sigurd roet ned Sauemor med Bæ-bæ lille lam i høy falsett. Det gikk fint.

I kveld så jeg et progam på min yndlingskanal FEM. Det handlet om Lipstic-lesbians. Tydeligvis er ikke alle lesber kledd som men. Noen bruker lebestift og er fan av Coco. Ok - Jeg lærte ikke noe nytt.

I morgen burde jeg skrive om antikkens byer og deres organisering polit - balablabla..blah..


4 kommentarer:

  1. Se der var vi igang igjen!:)

    SvarSlett
  2. Haha, sauene ble nok rolig av sang, vil jeg tro!

    Men ja, jeg pleier jo også å si at jeg skal til Hønefoss, selv om det egentlig er Norderhov. Jeg sier Hønefoss fordi folk veit sannsynligvis ikke hvor Norderhov er. Men det gir jo inntrykk av at jeg kommer fra en by, og det stemmer ikke. Så da sier jeg at jeg bor utenfor Hønefoss, ved alle epletrærne. "Å ja", sier noen, mens de fleste synes nok det er uinteressant informasjon. Så derfor er det lettere å bare si Hønefoss.

    :)

    SvarSlett
  3. du er heldig som har et referansepunkt i de trærne, Mari. Åsbygda har ikke en slik pryd.

    SvarSlett
  4. Men Åsbygda har mange andre kvaliteter!

    SvarSlett