torsdag 10. juni 2010

♫ ..i hønefoss, i hønefoss!.. ♫


hva gjør man på en tirsdag i hønefoss? jo: man drar på demo. jeg suser nedover klekkenbakken på mitt nye olja lyn og føler meg som om jeg er 16 år igjen. moped og demo. på torget møter jeg kjente og kjære fjes fra det røde ringerike - this takes me back! ovrum og zwaig setter standaren og jeg aplauderer med familien morales.

jeg møtte elizabeth, som jeg ikke har sett på 5 år (krise), og vi tok en kaffe/te på hnfs nye it-sted: clint. etterpå tok vi turen opp til almenmoen hvor eli bor med sine to menn, viggo og skjønne, skjønne leonardo! jeg ble bestevenn med leonardo, bare se her:

jeg reiste ikke fra eli før klokken rundet masse og lynet og jeg satte snuta mot the high fields of åsbygda. på veien opp fra hvalsmoen til haugsbygd møter jeg hester på ville veier. de holdt seg i området hvor veien deles mot viul eller knestang. jeg skjønner godt at dette kan være et vanskelig valg. så jeg ringte polisen, sånn for å være en god borger, og de takket for tipset og skulle sende en patrulje for å jage hestene inn på jordet igjen, slik poltiet på hønefoss kan så godt. så slapp hestene å velge.

hvorfor bor ikke alle på hønefoss, spør nå jeg. jeg ser ihvertfall frem til sommer på ringerike og gleder meg til første arbeidsdag lørdag på Hringariki, mitt nye yndlingssted:

1 kommentar:

  1. Hehe! Sønnen min er kjendis på bloggen din:p Var kjempe koselig å se deg igjen.

    Fine bilder <3

    SvarSlett