mandag 11. mai 2009

Bursdag og Drillo

     

I helgen var vi, Simen og jeg, innbudt til Sigurds 2års dag! Utrooolig mye unger og kaker. Digg. Hele familien Aurdal var samlet for første gang siden sommeren 2008, veldig bra! Det var Sigurd som hadde fått bestemme hva vi skulle spise, så det ble tomatsuppe på alle 40(?) gjestene, store som små! Barnebursdag er stas! Sauene er sluppet på jordet og det er nydelige lamunger overalt! Vi fikk også møte den ensomme bukken som vistnok ikke er fruktbar nok og snart må ta kvelden.. Elsker gårdslivet. Jeg var så heldig å få holde min nye nevø for første gang. Jeg har en liten skrekk for små, skjøre bebiser, så det var godt å se at han ikke brakk nakken.           

        

I dag har jeg lest om det Kronistiske historieverk på St.Hans haugen. ikke veldig givende, men veldig nødvendig siden eksamen faktisk kun er noen uker unna! Edel og Erlend tok turen bort og hilste på, det var veldig koselig. Erlend var fin og stille og Edel en typisk nybakt urban mor med treningstøy og barnevogn. Etter jeg ga opp lesingen i det kalde været (Yr.no bommet i dag) tok jeg turen ned fra haugen. Der møtte jeg Maja og Mari på Mexi for å æte. Der koste vi oss og leste den siste utgave av D!, et blad jeg kjenner jeg må abonnere på.

      

Mari kjøpte Drillo-is, som vistnok gjør comeback, noe Mari var gira for. Desverre kan det bekreftes at Dirro-isen forsatt ikke er god i det hele tatt, og at det ser ut til at den har mistet litt farge...

I kveld skal Simen og jeg benke oss foran tvnorge (r.i.p. Aktuelt, Sporten og Været) for å få med oss første episode av Kystpatruljen!

4 kommentarer:

  1. Ikke skriv om meg, din ræv.

    SvarSlett
  2. Nå må jeg igjen få påpeke at sist jeg spiste Drillo-is (for 15 år siden eller noe sånt), så var den faktisk ganske god.

    SvarSlett
  3. Nei, Mari.. den var ikke det..

    SvarSlett
  4. Liker at du kaller den Dirro-is.

    SvarSlett