mandag 19. april 2010

=


Aurdal by night

Etter endt lammevakthelg kan jeg fortelle at jeg har
tatt i mot/våket over 12 stk. lammefødsler.
11 av lammene lever i beste velgående.

Siste søya jeg hadde i natt var en nervøs førstegangsfødende,
allerde hønemor(?), (Dala)sau. dere som kjenner til Dalasauen
vet kanskje at den kan være litt mer skvetten og urolig enn den
litt mer trauste og avslappede Spælsauen, ihvertfall når den er
gammel traver(?) i lamme-gamet... ja. Søya sleit litt. lenge.
jeg prøvde å hjelpe til men hun var bekymra for hvem jeg var
så jeg måtte få hjelp av bondekona. Marianne kom å hjalp meg å
hjelpe henne slik at tre lam ble hentet ut. en av disse var dødfødt
(min første dødfødsel, faktisk).
sånn er det! noen har takket for seg før festen settes igang.

I morgen er det tilbake til hverdagen og eksamenstid
- jeg er klar! fra ringerike tar jeg med meg div.
blomstepotter til min kommende hage (!) og
tømmer kjølen til mor for alskens godbiter som seg
hør og bør etter endt visitt. Takk for en fin helg!

Aker brygge by pensum

1 kommentar: