torsdag 11. november 2010

dette inlegget..

..er nr 100 på min blogg. dermed ønsker jeg å dele en koselig detalj fra min hverdag på universitetet i aberdeen: i dag hadde vi seminar i faget archaeological theory. temaet er etikk og hvorvidt man skal returnere enkelte gjenstander til land, folkegrupper o.l. som har blitt fjernet/røvet/kjøpt og fraktet langt avgårde. vi hadde rollespill i 2 timer. min gruppe var en folkegruppe fra australia med gamle tradisjoner (vi fant på helt selv...) og min rolle var prestinne. jeg kunne ikke snakke direkte med noen, igen skulle hendvende seg til meg og jeg satt på gulvet. og snakket evt. bare norsk siden det hørest litt ut som røverspråk her i landet. det funket fint og vi fikk tilbake den hellige trefigurinen vi kjempet om som universitetet og museet i aberdeen hadde hatt i 70 år. snx

1 kommentar: