tirsdag 9. november 2010

jeg overlevde..


...bonfire night 2010. de brant ikke guy f, jeg ble litt skuffet, men fyrverkeriet var fint! det luktet nyttårsaften og småunger grein, jeg så på at alle andre frøys mens jeg koste meg i mammas 35 år gamle saueskinnsjakke. helt ok. andrew, peter og jeg fant til slutt jessica i kaoset og så gikk vi å delte noen glass i byen sammen med resten av alle innbyggere i aberdeen(shire), skulle tro en var på lloyds 26. des. aldri vært, men jeg kan forestille meg.

lørdagskvællen var satt av til homofile og nazister:
(ja jeg vet det er speilvendt, men du ser vel hva det står om du prøver..)

utrolig gøy! for dere som ikke kjenner til the producers - dere har tapt. jeg plystrer "springtime for hitler" hele tiden. men dette var selvfølgelig on-stage versjonen. can´t beat it.. flinke folk.

søndagen hadde jeg en spontan tur til inverbervie, stonehaven og dunnottar castle. stonehaven, hvor dunnottar castle ligger, er ca 20 min. sør langs kysten for aberdeen, om du kjører en veldig rask bil. det gjorde jeg. men likevel: som vanlig var vi for sent ute, de hadde stengt dørene. men det var utrolig fint! det var bratt og glatt og fullt av kaniner (aurdal gård?) og utrolig vakkert. bare se her:


på vei til inverbervie kjørte vi innom et gammelt fyrhus som ligger helt nede ved havet. det var gjort om til bolig - my dream. det var selvfølgelig ikke mer batteri på min norske telefon så jeg kunne ikke ta bilder. jeg tror jeg må vurdere å kjøpe et ordentlig kamera snart. er så mye å ta bilde av her. jeg begynner å skjønne hvor vakkert skottland egentlig er. bratt, grønt og værhardt. og litt magisk.

1 kommentar: