tirsdag 21. september 2010

freshers week..

..er det samme som det vi i norge kalle fadderuka. det er da alle 18åringer følger etter de i røde t-skjorter, drikker øl og får gratis klistremeker, penner, drinker og ellers hva du måtte finne i goodie-bag´en. er er litt kaos på campus, rett og slett. jeg orker ikke. gleder meg til i morgen da jeg skal møte min student adviser for å registrere courses! (litt geek er ok.)

jeg har, siden sist, vært på erasmus - info/velkommen - samling og kan endelig sette et fjes til shauna potts som jeg har mailet med siden april. det er fint å se at hun er et ekte menneske. før møtet ble jeg kjent med ei fra germany og ei fra france. de skal ikke studere arkeologi. hun tyske visste ikke helt hva arkeologi var og hun franske lurte på hvor i england norge er. jeg forklarte både hva arkeologi er og at norge er et land i europa. i dag var jeg på omvisning på campus, ledet av chris. han tar nå PhD i politikk og juss (eller noe..). jeg var faktisk den første arkeologistudenten han noen sinne hadde møtt. han har gått på uni aberdeen i 7 år. jeg tror det ikke er så mange av oss arkiser... helt ok! her noen bilder fra campus som jeg tok i helgen. så her mangler de fleste freshersene. jeg tar bare bilder av den fine delen av campus, så langt. mye av den nyere delen (bygd etter 1800) er byggeplass. litt kjip, særlig da det freshe nye biblioteket skal stå ferdig når jeg reiser. gamle delen av campus er fin, da:




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar