lørdag 11. september 2010

mens jeg venter...


...på å få leiligheten min, henger jeg. jeg henger på starbucks og div. puber. jeg har smakt haggis - ok!. jeg har sett min første man i kilt spille sekkepipe. jeg har blitt bedt ut på middag (4ganger) av en (samme) skotte. jeg svarte nei. jeg har vandret gatelangs og blitt kjent med byen. jeg har besøkt den lokale puben. jeg har spist fish and chips, den ble ikke servert i avispapir. jeg har delt et glass med mark, fiona og paul. jeg har lest ut tre bøker - så langt. jeg har skjønt at jeg kan drømme om å få servert te med honning. jeg finner ikke noe god pottis - men har ikke gitt opp. jeg har skjønt at det er en slags jazzfestival i byen. jeg finner ikke noen som spiller jazz. jeg begynner allerede å få aksent på engelsken min. jeg har funnet en butikk som skreddersyr kilt og andre plagg i skotskrutet tøy - jeg skal bli stamkunde her. jeg tør å påstå at aberdeen ikke er så grått som kanskje noen ville påstått.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar