fredag 17. september 2010


vel. akkurat nå er det litt kjedelig i aberdeen. jeg har ikke så mye å gjøre. jeg ser på kontoen at jeg må begynne å leve som student og slutte å kjøpe (ja du leste riktig, pappa). dermed er det ikke så mye annet å gjøre enn å vente på skolestart. siden jeg ikke er registrert på noen kurs enda, det gjør jeg til uka, kan jeg ikke engang begynne på pensum. det føles (!) unaturlig. så i dag skal jeg vandre. vandre opp til skolen og se på den. tror det er litt langt men er ikke sikker. jeg har ikke noe kart, men det pleier vanligvis ikke å være noe problem. jeg skal gi meg selv lov til å kjøpe en kaffe på starbucks i dag, jeg gleder meg.

i går handlet jeg mat (mat må man jo ha!) så nå ser skapet sånn ut:

jeg har ikke fryser, så jeg blir nok god på vegis og pastaretter dette året! etter litt om og men har jeg til slutt funnet grovt knekkebrød = lykke. brød er jo litt håpløst her. fant ett brød som lovet gull og 5 kornslag men jeg fant ikke så mye korn. det smaker sukker. ettersom jeg ikke vil spise sukkerglaserte weetabix til frokost, må jeg betale masse (hele 2,45 pund) for kornblanding uten sukker. jeg ser på det som en investering. jeg kan også informere at det mest sannsynlig ikke produseres duftfrie lys her i storbritannia. så hos meg lukter det agurk og ...hav hver kveld (godt, for din egen del, at du ikke bor her, simen). alle jeg spør ser rart på meg når jeg spør om de har duftfrie. og når jeg vil kjøpe dyner som ikke er 2 x 2 m. eller vil ha honning i te´en. jaja. jeg venner meg sikkert til alt sammen om kort tid :)

2 kommentarer:

  1. Oioioi, Aurdalen inntar studenttilværelssen for alvor...seriøse greier. Spesielt når du velger å flytte utenlands:)

    Du får krysse fingrene for mye godt besøk som er så snille (og rike) at de kan ta deg med ut på noen ordentlige middager. Jeg skal iallefall forsøke å dra min del av det lasset når jeg kommer! Må føles litt sært å gå fra normal person til åbenbart freak i løpet av et par uker, haha ;D

    SvarSlett
  2. lol... brød der borte er helt forferdelig... uansett hva det står på innpakkinga!! styr unna yoghurt og om du ikke er glad i sukker...

    SvarSlett